Úvod  >  Najčastejšie otázky - FAQ

Letné dovolenky - často kladené otázky

Kúpa zájazdu

Akým spôsobom je možné zaplatiť za dovolenku?

Na našich pobočkách môžete zaplatiť v hotovosti a bežne používanými platobnými kartami (MasterCard, Visa, Maestro a pod.). Tiež môžete zaplatiť aj prostredníctvom internet bankingu.

Chcem zmeniť zájazd alebo osobu. Ako to urobiť?

O akúkoľvek zmenu v zmluve o zájazde (termín, počet osôb, meno cestujúcich, poistenie a pod.) je potrebné požiadať emailom na adresu fifo@fifo.sk alebo osobne na ktorejkoľvek našej pobočke. O zmenu môže požiadať iba objednávateľ, najneskôr 7 dní pred začatím zájazdu. Každá zmena je spoplatnená, podľa všeobecných zmluvných podmienok.

Ako nahlásiť storno zájazdu a aké doklady sú potrebné pre nahlásenie poistnej udalosti do poisťovne?

V prípade poistenej udalosti ktorá Vám nedovolí nastúpiť na cestu (choroba, úraz, živelná udalosť, trestný čin, nedobrovoľná strata zamestnania, hospitalizácia, ak trvá dlhšie ako 3 dni nepretržite, smrť poisteného, smrť blízkej osoby a i.) bezodkladne a písomne oznámte storno zájazdu do CK FIFO alebo priamo predajcovi, a to:

a) jednoduchým emailom

b) listom.

Ak máte uzatvorené Cestovné poistenie, máte nárok na náhradu stornopoplatku (resp.jeho časti), a to v prípade, že zájazd bol stornovaný z dôvodov uvedených vo Všeobecných poistných podmienkach poisťovne.

V takom prípade sa obráťte na Cestovnú kanceláriu FIFO, ktorá Vám pripraví potrebné doklady a Inštrukcie ako postupovať pri nahlásení poistnej udalosti.

Ako nahlásiť poistnú udalosť pred zájazdom?

V prípade vzniku poistenej udalosti je potrebné bezodkladne a písomne kontaktovať cestovnú kanceláriu.

Kedy mám zaplatiť doplatok za zájazd?

Podľa všeobecných zmluvných podmienok CK FIFO je potrebné uhradiť doplatok za zájazd najneskôr 45 dní pred odchodom na zájazd.

Je v cene zájazdu transfer/trajekt?

Áno. V cene leteckého zájazdu je zahrnutý obojsmerný transfer (z letiska na hotel a späť) a prípade zakúpenia leteckého zájazdu na Thassos je v cene zahrnutý aj obojsmerný trajekt.

Vybral som si zájazd, ale Vaša web stránka ukazuje, že je obsadený termín, izba alebo nástupné miesto. Je možné, že sa zájazd ešte uvoľní?

Každý prípad je špecifický. Vždy sa snažíme našim klientom vychádzať po všetkých stránkach v ústrety: zavolajte nám na naše Call centrum 0908 104 103 a my sa zo všetkých síl pokúsime vybaviť, aby ste mohli dovolenkovať vtedy, kedy vám to najviac vyhovuje.

Som verný klient CK FIFO. Aké mám výhody?

Verný klient CK FIFO je každý, kto sa zúčastnil minimálne 3x na zájazde s CK FIFO. Kompletný zoznam výhod verného klienta CK FIFO nájdete na stránke Verný klient. Verným klientom posielame digitálne vernostné karty emailom. V prípade, že ste verný klient CK FIFO a nedostali ste vernostnú kartu, kontaktujte nás, radi vám ju pošleme. V platnosti naďalej zostávajú aj fyzické vernostné karty, ktoré obdržali klienti v predošlých rokoch (2023 a staršie).

Cestovné doklady

Kedy obdržím cestovné informácie a voucher?

Cestovné informácie a pokyny k zájazdu dostanete 4 -7 dní pred nástupom na zájazd. Ak si zakúpite zájazd neskôr, cestovné informácie obdržíte v rámci dňa, keď za zájazd zaplatíte. Cestovné informácie posielame štandardne e-mailom. V prípade záujmu Vám ich samozrejme radi vytlačíme na našej pobočke.
Súčasne s cestovnými informáciami dostanete aj možnosť prihlásenie sa do internetového portálu "FIFO - moja dovolenka" kde nájdete podrobné informácie o pobyte, o službách hotela, o začiatku prvej služby v hoteli a iných ďalších užitočných informáciách.

Kde zistím aktuálne informácie o podmienkach vstupu do konkrétnej krajiny?

Aktuálne informácie o podmienkach vstupu a vízových povinnostiach v konkrétnej krajine nájdete na https://www.mzv.sk/web/sk/staty/podmienky-vstupu-do-krajin
Osoby ktoré nie sú občanmi Slovenskej republiky sú povinný overiť si všetky vízové podmienky na príslušnom zastupiteľskom úrade, ešte pred zakúpením zájazdu.

 

Kam je možné cestovať na občiansky preukaz?

Slovenskí občania môžu s občianskym preukazom vydaným formou ID karty (doklad s fotografiou) cestovať na územie členských štátov Európskej únie, ďalej na Island, do Lichtenštajnska, Nórska, Švajčiarska, Čiernej Hory, Bosny a Hercegoviny, Severného Macedónska, Srbska, Albánska, Gruzínska, Moldavska a Gibraltár. Pri cestách na územie iných štátov sa vo všeobecnosti vyžaduje predloženie platného cestovného pasu.
Viac informácií a podrobné podmienky nájdete na https://www.mzv.sk/sluzby/ak-cestujete-do-zahranicia/kam-mozete-cestovat-iba-s-obcianskym-preukazom

 

Kam je potrebný cestovný pas?

Pri cestách na územie iných štátov ako sú členské štáty Európskej únie, Island, Lichtenštajnsko, Nórsko, Švajčiarsko, Čierna Hora, Bosna a Hercegovina, Severné Macedónska, Srbsko, Albánsko, Gruzínsko, Moldavsko a Gibraltár sa vo všeobecnosti vyžaduje predloženie platného cestovného pasu.
Cestovné pasy musia byť vo všeobecnosti platné minimálne 6 mesiacov od dátumu predpokladaného ukončenia pobytu v krajine. Niektoré štáty akceptujú aj cestovné doklady s kratšou platnosťou. Informácie o výnimkách týkajúcich sa platnosti cestovného dokladu možno nájsť na stránke danej krajiny. Aktuálne informácie vám poskytne veľvyslanectvo štátu, kam plánujete cestovať.

Ako je to s cestovnými dokladmi pre deti?

Každý občan vrátane maloletého dieťaťa môže vycestovať do zahraničia len s platným cestovným dokladom. V prípade cesty v rámci Európskej únie vám stačí občiansky preukaz (dieťa, ktoré nemá občiansky preukaz musí mať platný cestovný pas). Občiansky preukaz bez podoby tváre a podpisu držiteľa (čiže bez fotky) nie je možné používať ako cestovný doklad. Mimo EÚ je potrebné mať so sebou cestovný pas. Pri cestách do zahraničia s cestovným pasom je potrebné dbať na to, aby mal pas potrebnú platnosť. Aj tie krajiny, do ktorých slovenský občan nepotrebuje víza, spravidla vyžadujú, aby bol cestovný pas platný minimálne šesť mesiacov od predpokladaného ukončenia pobytu. Na pas tiež nezabudnite, ak chcete ísť počas dovolenky na fakultatívne výlety do krajín mimo EÚ. Napríklad do Bulharska potrebujete len občiansky preukaz, ale na výlet do Istanbulu už potrebujete mať so sebou aj cestovný pas.

Viac informácii nájdete na stánkach MZV SR, sekcia cestovanie s deťmi. V prípade akýchkoľvek pochybností nás kontaktujte, radi vám poradíme.

Cestujem s mojím dieťaťom, ale má iné meno ako ja. Aké potrebuje potvrdenie?

V prípade takejto situácie je potrebné vypísať a úradne potvrdiť "Splnomocnenie zákonného zástupcu dieťaťa na cestu do zahraničia v sprievode cudzej osoby" pre viac informácií Vám doporučujeme navšíviť stránku Ministerstva zahraničných vecí SR, sekcia cestovanie s deťmi.

Poistenie

Aké poistenie poskytujeme a koľko stojí?

Vybrať si môžete z 3 balíkov cestovného poistenia: A1, A3 Plus alebo A2 Exclusive. Cestovné poistenie si môžete zakúpiť od 4,30 €/ osoba/ deň.

Je cestovné poistenie zájazdu povinné? Čo všetko zahŕňa?

Cestovné poistenie zájazdu nie je povinné, avšak odporúčame si ho u nás zakúpiť. Poistenie prostredníctvom spoločnosti Union zahŕňa: poistenie liečebných nákladov v zahraničí, asistenčné služby v zahraničí, poistenie batožiny, poistenie všeobecnej zodpovednosti za škodu, úrazové poistenie, poistenie nevydarenej dovolenky, storno zájazdu a iné (viac v poistnej knižke UNION str. 24).

Pozn. V prípade nezakúpenia nami ponúkaného cestovného poistenia sa aktuálna zľava na zájazd znižuje o 2 %.

Komu nahlásiť poistnú udalosť počas zájazdu?

V prípade ochorenia, úrazu alebo inej poistnej udalosti, bezodkladne kontaktujte delegáta v destinácií a zároveň telefonicky kontaktujte pracovníkov spoločnosti u ktorej ste si uzatvorili cestovné poistenie.

Som osoba staršia ako 70 rokov. Za akých podmienok sa môžem poistiť?

U nás sa môže poistiť osoba aj staršia ako 70 rokov za rovnakých podmienok.

Je CK FIFO poistená proti insolventnosti?

Áno, samozrejme, plníme zákonnú povinnosť poistenia proti insolventnosti. Garančný list od našej poisťovne Union, potvrdzujúci platnosť poistenia, nájdete v časti: Dôležité dokumenty.

Ubytovanie a stravovanie

Čo vyjadrujú korunky uvedené pri názve hotela vo vašom katalógu a na internetovej stránke?

Pri každom hoteli uvádzame počet koruniek podľa oficiálnej kategorizácie hotela. Ak má teda hotel 4 hviezdičky, vedľa jeho názvu sú 4 korunky. V prípade, že ide o hotel nadštandardnej kvality, pridávame k jeho názvu menšiu korunku navyše. Nikdy však nezavádzame a neuvádzame vedľa názvu hotela viac hviezdičiek, guličiek a podobných vlastných hodnotení než má hotel hviezdičiek.

 

Chcel by som cestovať sám/sama, ponúkate aj jednolôžkové izby?

Vo väčšine hotelov vám vieme ponúknuť ubytovanie aj v jednolôžkových izbách. V prípade, že na internete alebo v katalógu neviete nájsť možnosť ubytovania v jednolôžkovej izbe, kontaktujte nás, radi vám cenu vypočítame.

 

Sú vo vašej ponuke ubytovacie zariadenia s bezbariérovým prístupom? Ako je to pri ceste lietadlom?

Áno, prakticky v každej destinácii vám vieme ponúknuť aj bezbariérové hotely. Kontaktujte nás a radi vám poradíme. Požiadavku na bezbariérový prístup do lietadla nám nahláste pri kúpe zájazdu a CK FIFO v spolupráci s leteckou spoločnosťou sa postará o vašu pohodlnú cestu.

 

Ponúkate aj jednolôžkové bezbariérové izby?

Vo vybraných hoteloch Vám vieme ponúknuť ubytovanie v bezbariérových izbách. Tieto izby sú vhodné aj pre jednu osobu.

Typy stravovania a rozdiel v službách " all inclusive".

Naša cestovná kancelária ponúka zájazdy s možnosťami stravovania niekoľkých typov.
Vo všeobecnosti platí, že na základe úrovne kategórie jednotlivých ubytovacích kapacít sa líši aj rozsah poskytovania stravovacích služieb.
 
Raňajky – kontinentálne alebo bufetové raňajky, spravidla vrátane nápojov (káva, čaj, mlieko, voda, prípadne džús).
Polpenzia – raňajky a večere formou bufetu, prípadne večere formou výberu jedál z menu – bez nápojov k večeri, ak nie je uvedené inak.
Plná penzia – raňajky, obedy a večere formou bufetu, prípadne večere formou výberu jedál z menu – bez nápojov k obedu a večerí, ak nie je uvedené inak.
 
All inclusive vo všeobecnosti znamená, že "všetko" je zahrnuté v cene. Na vašej dovolenke už teda nemáte žiadne ďalšie náklady na stravovanie a občerstvenie v rámci hotela.  Každý hotel si však stanovuje rozsah a obsah služieb all inclusive samostatne. Preto pri každom ubytovacom zariadení presne uvádzame, čo môžete v rámci all inclusive čakať.

Pre rozlíšenie používame tieto obmeny all inclusive:
All inclusive light – raňajky, obedy a večere formou bufetu, nealkoholické a alkoholické nápoje miestnej výroby, plážový servis zdarma, ak nie je uvedené inak.
All inclusive - raňajky, obedy a večere formou bufetu, nealkoholické a alkoholické nápoje miestnej výroby, snacky v určenom čase a plážový servis zdarma, ak nie je uvedené inak.
Ultra all inclusive - raňajky, obedy a večere formou bufetu, nealkoholické a alkoholické nápoje miestnej výroby, vybrané značkové alhoholické a nealkoholické nápoje, snacky v určenom čase a plážový servis zdarma. Spravidla 24/7, ak nie je uvedené inak.

Ako zistím, či hotel ponúka špeciálnu stravu - bezlaktózovú, bezlepkovú a iné ?

Dostupné typy stravy, možnosť bezlepkovej (celiatickej) alebo bezlaktózovej či inej špeciálnej stravy je uvedená na našej stránke pri každom ubytovacom zariadení v časti stravovanie.
Špeciálnu stravu v hoteli Vám vieme na vyžiadanie preveriť. Požiadavky na špeciálnu stravu treba nahlásiť hneď pri kúpe zájazdu.
Zoznam hotelov s možnosťou bezlepkovej stravy nájdete tu: https://www.fifo.sk/hotely-s-bezlepkovym-stravovanim

Odkedy je možné ubytovanie?

Vo väčšine hotelov je možné ubytovať sa po 14:00 hodine. Všetky užitočné informácie o nástupe na pobyt nájdete na portáli FIFO – Moja dovolenka.

Čo je to late check out?

Late check out je služba neskoršieho od ubytovania sa, ktorú poskytuje hotel spravidla za poplatok a iba v prípade voľnej dostupnej kapacity.  Viac informácií o možnostiach a podmienkach získania služby "Late check out" nájdete na portáli "FIFO - Moja dovolenka".

Ponúkate aj zájazdy bez leteckej dopravy?

Áno, v ponuke máme aj zájazdy vlastnou dopravou do Bulharska, ChorvátskaTalianska a na Thassos ako aj ponuku zájazdov autobusovou dopravou do Chorvátska.

Letecké zájazdy

Potrebujem si vytlačiť letenku, ak idem na letecký zájazd?

Nie, letné dovolenky u nás fungujú v tzv. bezletenkovom režime. Pre účely leteckej spoločnosti nie je potrebné nič si tlačiť, ani si pamätať akékoľvek číslo alebo "kód" letenky. Po príchode na letisko sa so svojou batožinou odoberte k check-in pultu, ktorý je označený číslom vášho letu. Číslo vášho letu je uvedené v pokynoch na cestu, ktoré ste obdržali. Pri check-in pulte sa preukážete svojim občianskym preukazom alebo cestovným pasom.

Kde nájdem časy odletov a príletov Vašich leteckých zájazdov?

Letové časy nájdete v časti Letové časy. Upozorňujeme, že časy sú len orientačné a môžu sa meniť. Na zmenu času budete v prípade zakúpenia zájazdu včas upozornení.

Čo znamená keď je dátum a čas môjho odletu napríklad 6.7. o 00:05?

V tomto prípade by vaše lietadlo odlietalo 5 minút po polnoci dňa 6.7., to znamená v noci z piateho na šiesteho, a nie zo šiesteho na siedmeho, ako by sa niektorí mohli mylne domnievať. Veľmi pozorne si preto pozrite čas vášho odletu v pokynoch na zájazd, ktoré od nás obdržíte.

Mám zdravotné obmedzenie. Potrebujem na cestu lekárske potvrdenie?

V prípade zdravotného obmedzenia Vám odporúčame vyplniť tlačivo MEDIF (potvrdené lekárom) a toto tlačivo mať pri odbavení a po celú dobu letu. V prípade akýchkoľvek pochybností nás kontaktujte, radi vám poradíme.

Cestovanie leteckou dopravou s deťmi do 2 rokov.

Ak vaše dieťa nedovŕši v priebehu vašej dovolenky 2 roky, pri leteckých zájazdoch preňho nemusíte kupovať letenku, zaplatíte iba servisný poplatok vo výške 99 €.

Cestovanie pre tehotné ženy.

Tehotné ženy v období od 26. do konca 34. týždňa (pri viacpočetnom tehotenstve od 20. do konca 28. týždňa) tehotenstva sú povinné predložiť dopravcovi potvrdenie od lekára na predpísanom formulári (neplatí pre lety do/z USA). Tehotné ženy po 34. týždni (pri viacpočetnom tehotenstve po 28. týždni) tehotenstva nie sú dopravcom akceptované k preprave.
Plné znenie podmienok k preprave Smartwings.

Čo je to MEDIF?

Dopravca má právo z bezpečnostých dôvodov odmietnuť prepravu telesne alebo duševne postihnutého cestujúceho bez doprovodu. Chorý cestujúci musí mať pri vybavení a po celú dobu letu so sebou potvrdenie ošetrujúceho lekára na predpísanom formulári, že je schopný leteckej prepravy (Formulár MEDIF) - výňatok z prepravných podmienok leteckej spoločnosti Smartwings - bod 10.

Na všetkých ostatných letoch (okrem letov do/z USA) je lekárske potvrdenie je požadované v týchto prípadoch:

  • infarkt (do 21 dní od udalosti)
  • mŕtvica (do 10 dní od udalosti)
  • novonarodené deti (do 7 dní od pôrodu)
  • choroba z dekompresie
  • pneumotorax (do 14 dní od udalosti)
  • požiadavka na službu stretcher / inkubátor
  • požiadavka na lekársky kyslík počas letu
  • neschopnosť sedieť vzpriamene
  • poranenie hlavy (do 14 dní od udalosti)
  • zlomeniny (okrem nekomplikovaných zlomenín horných končatín a prstov horných končatín)
  • sadra (okrem sádry horných končatín a prstov horných končatín), u dolných končatín je lekárske potvrdenie NUTNÉ
  • nekomplikované jednoduché tehotenstvo (od 26. do konca 34. týždňa tehotenstva)
  • nekomplikované viacpočetné tehotenstvo (od 20. do konca 28. týždňa tehotenstva)
  • ťažká žilová trombóza
  • ťažká duševná choroba (cestujúci musí cestovať s doprovodom, ktorý má zabezpečené vedľajšie sedadlo)
  • akákoľvek vážna alebo akútna infekčná choroba (vrátane ovčích kiahní)

Lekárske potvrdenie nesmie byť staršie ako 21 dní pred plánovaným odletom.

Cestujem s malým dieťaťom a chcem si zobrať športový kočík. Kde na letisku kočík odovzdám? Kde si ho po prílete vyzdvihnem? Zarátava sa mi do batožinového limitu?

Detský kočík je možné prepravovať aj ako batožinu odovzdanú pred nástupom do lietadla a vtedy sa jeho váha nezarátava do batožinového limitu cestujúceho.

Preprava akéhokoľvek typu kočíka v lietadle je bezplatná a nie je nutné ju predom nahlasovať. Prepravovaný kočík musí byť zabalený do ochrannej fólie. (Za prípadné poškodenie nezabalených kočíkov behom letu nenesie CK ani letecká spoločnosť zodpovednosť).
Kočík je možné ponechať si až do nástupu do lietadla. V takomto prípade musí byť nahlásený pri odbavovacej prepážke. Kočík je potrebné odovzdať pred nástupom do lietadla stewardovi. Po prílete do destinácie Vám ho posádka (steward) odovzdá.

Aký je batožinový limit na cestu lietadlom?

Spravidla každý cestujúci (osoba od 2 rokov) môže mať jednu odbavenú batožinu s hmotnosťou do 23 kg a jednu príručnú batožinu s hmotnosťou do 8 kg. (Maximálne rozmery sú 56x45x25 cm a súčet všetkých troch rozmerov nesmie presiahnuť 115 cm). Hmotnosť a počet kusov prepravovanej batožiny môže byť u rôznych leteckých spoločností rozdielna. Informácie o maximálnom počte a hmotnosti prepravovanej batožiny k Vášmu zájazdu nájdete na úvodnej strane cestovných informácií ktoré obdržíte 7 dní pred odchodom.

Ako je to s parkovaním na letisku?

Aktuálne možnosti parkovania a ceny parkovného nájdete na nasledujúcich internetových stránkach:
Letisko Bratislava, Letisko Košice, Letisko Piešťany.

Letisko Piešťany má opäť pre svojich klientov pripravené nadštandardné služby - parkovanie na letisku zdarma.

 

Riešenie poškodenej batožiny počas prepravy.

Za prepravu batožiny zodpovedá letecká spoločnosť. V prípade poškodenia Vašej registrovanej batožiny, jej obsahu, alebo ak dôjde k jej strate, obráťte sa okamžite po zistení škody na reklamačné oddelenie letiska (Baggage Claims) a nechajte si vystaviť protokol o poškodení (Demage Report), pri nedoručení alebo strate batožiny protokol o nedoručení batožiny (P.I.R.). Reklamáciu je potrebné podať ihneď v priestore, kde sa vydáva batožina. Po opustení priestoru (haly), kde sa vydáva batožina, ju už oddelenie reklamácií neakceptuje. Nie je možné, aby bol protokol o škode spísaný spätne po prílete z destinácie. Cestujúci si uplatní nárok na náhradu škody u dopravcu formálnou žiadosťou, ktorej prílohu bude tvoriť protokol o poškodení (Demage Report) alebo protokol o nedoručení, strate batožiny (P.I.R.), palubná vstupenka, batožinový lístok a doklad o kúpe batožiny alebo jej oprave.
Škodu za poškodenie alebo stratu batožiny počas trvania poistenia si môžete nárokovať aj vo svojej poisťovni (nutné predložiť cestovný a batožinový lístok, protokol o poškodení batožiny (Demage Report), protokol o nedoručení alebo strate batožiny (P.I.R.) a fotografiu poškodenej batožiny, odfotenej na letisku).

Ako je to pri ceste lietadlom pre zdravotne znevýhodnených?

Cestujúci so zníženou mobilitou a zdravotným postihnutím (nevidiaci, sluchovo postihnutí, ŤZP) majú bezplatný nárok na asistenčné služby pri prechode letiskom podľa Nariadenia EP a Rady č. 1107/2006. Na asistenčné služby má nárok cestujúci, ak:

  • potrebuje asistenciu pri príchode na letisko a počas doby na letisku,
  • potrebuje asistenciu pri výstupe po schodoch do lietadla, ale dokáže sám prejsť na pridelené miesto,
  • je úplne imobilný a potrebuje asistenciu až po umiestnenie na sedadlo v lietadle,
  • potrebuje asistenciu v prípade špeciálnych ochorení, no nevyžaduje prepravu na invalidnom vozíku

Potrebu asistencie je cestujúci povinný nahlásiť najneskôr do 48 hodín pred plánovaným odletom.

Počas dovolenky

Je v destinácii prítomný delegát?

V prípade leteckých zájazdov do destinácií Bulharsko, Cyprus, Kréta, Mallorca, Rhodos, Thassos a Turecko je klientom k dispozícii delegát FIFO, alebo poverený zástupca zmluvného partnera s označením CK FIFO už na letisku.
V prípade individuálnej dopravy do Bulharska a na Thassos je klientom k dispozícii delegát na hoteli v stanovenom čase.
Meno, telefónne číslo Vášho delegáta a dni informačných stretnutí nájdete na internetovom portáli "FIFO - moja dovolenka" .

V prípade leteckých zájazdov do Chorvátska, individuálnej dopravy do Talianska a Chorvátska alebo autobusovej dopravy do Chorvátska je delegátska služba poskytovaná na diaľku – na telefóne.
Meno a telefónne číslo Vášho delegáta nájdete na internetovom portáli "FIFO - moja dovolenka".

FIFO – moja dovolenka: Kde nájdem informácie o destinácii a i.?

Pre Vašu pohodu pred aj počas dovolenky sme pre Vás pripravili internetový informačný portál "FIFO - Moja dovolenka". Nájdete tu všetky dôležité informácie o svojej dovolenkovej destinácii, kontaktoch na delegáta, informácie o čase a miestach infostretnutí či ponuke fakultatívnych výletov. Stačí sa prihlásiť na základe prihlasovacích údajov, ktoré obdržíte s cestovnými informáciami.

Čo sú to fakultatívne výlety a kde si ich môžem kúpiť?

Fakultatívne výlety sú výlety, ktoré vám ponúkame na mieste pobytu počas vašej letnej dovolenky s cieľom urobiť váš pobyt atraktívnejší, lepšie spoznať ľudí, kultúru, jedlo, prírodu, či zvyky vo vami vybranej destinácii, ako aj uvidieť tie najzaujímavejšie historické, kultúrne a prírodné pamiatky.

Fakultatívne výlety si môžete kúpiť priamo u nášho delegáta na mieste vášho pobytu. Naplánovať si ich však môžete ešte pred dovolenkou - popisy výletov s fotografiami nájdete pri ubytovacích zariadeniach. Na internetovom portáli "FIFO - moja dovolenka" nájdete podrobné popisy s akuálnymi cenami a dňami konania fakultatívnych výletov.

Cestovanie s deťmi

Ako je to s cestovnými dokladmi pre deti?

Každý občan vrátane maloletého dieťaťa môže vycestovať do zahraničia len s platným cestovným dokladom. V prípade cesty v rámci Európskej únie vám stačí občiansky preukaz (dieťa, ktoré nemá občiansky preukaz musí mať platný cestovný pas). Občiansky preukaz bez podoby tváre a podpisu držiteľa (čiže bez fotky) nie je možné používať ako cestovný doklad. Mimo EÚ je potrebné mať so sebou cestovný pas. Pri cestách do zahraničia s cestovným pasom je potrebné dbať na to, aby mal pas potrebnú platnosť. Aj tie krajiny, do ktorých slovenský občan nepotrebuje víza, spravidla vyžadujú, aby bol cestovný pas platný minimálne šesť mesiacov od predpokladaného ukončenia pobytu. Na pas tiež nezabudnite, ak chcete ísť počas dovolenky na fakultatívne výlety do krajín mimo EÚ. Napríklad do Bulharska potrebujete len občiansky preukaz, ale na výlet do Istanbulu už potrebujete mať so sebou aj cestovný pas.

Viac informácii nájdete na stánkach MZV SR, sekcia cestovanie s deťmi. V prípade akýchkoľvek pochybností nás kontaktujte, radi vám poradíme.

Cestujem s mojím dieťaťom, ale má iné meno ako ja. Aké potrebuje potvrdenie?

V prípade takejto situácie je potrebné vypísať a úradne potvrdiť "Splnomocnenie zákonného zástupcu dieťaťa na cestu do zahraničia v sprievode cudzej osoby" pre viac informácií Vám doporučujeme navšíviť stránku Ministerstva zahraničných vecí SR, sekcia cestovanie s deťmi.

Cestujem s malým dieťaťom a chcem si zobrať športový kočík. Kde na letisku kočík odovzdám? Kde si ho po prílete vyzdvihnem? Zarátava sa mi do batožinového limitu?

Detský kočík je možné prepravovať aj ako batožinu odovzdanú pred nástupom do lietadla a vtedy sa jeho váha nezarátava do batožinového limitu cestujúceho.

Preprava akéhokoľvek typu kočíka v lietadle je bezplatná a nie je nutné ju predom nahlasovať. Prepravovaný kočík musí byť zabalený do ochrannej fólie. (Za prípadné poškodenie nezabalených kočíkov behom letu nenesie CK ani letecká spoločnosť zodpovednosť).
Kočík je možné ponechať si až do nástupu do lietadla. V takomto prípade musí byť nahlásený pri odbavovacej prepážke. Kočík je potrebné odovzdať pred nástupom do lietadla stewardovi. Po prílete do destinácie Vám ho posádka (steward) odovzdá.

Cestovanie leteckou dopravou s deťmi do 2 rokov.

Ak vaše dieťa nedovŕši v priebehu vašej dovolenky 2 roky, pri leteckých zájazdoch preňho nemusíte kupovať letenku, zaplatíte iba servisný poplatok vo výške 99 €.

Po návrate z dovolenky

Dotazník

Svoje postrehy, názory, pochvaly alebo pripomienky k Vašej dovolenke strávenej s CK FIFO máte možnosť vyjadriť vyplnením dotazníka. Prispejete tak k zlepšovaniu a skvalitňovaniu služieb do budúcnosti. Elektronický dotazník nájdete na www.fifo.sk/dotaznik.

Fotosúťaž a Videosúťaž

Ak sa chcete podeliť o svoje jedinečné zážitky z dovolenky s ostatnými cestovateľmi CK FIFO, môžete tak urobiť zapojením sa do fotosúťaže alebo videosúťaže. Navyše môžete vyhrať zájazd s CK FIFO v nasledujúcej sezóne podľa vlastného výberu v hodnote 500 €. Viac informácií o súťažiach nájdete na: www.fifo.sk/fotosutaz, www.fifo.sk/videosutaz.